Naprapat

Jag ska till naprapat för första gången idag, och jag vet inte riktigt hur man ska bete sig där. Hur mycket ska man klä av sig? För man måste väl klä av sig? Åtminstone jackan och pjäxorna?
Tänk om det är en pratsam naprapat, så där som tandläkare och hårfrisörskor kan vara! Vad ska man då prata om?  Nackkotor eller lite roliga saker om sig själv? Måste man prata?
Fast tänk om han inte pratar! Vad konstigt att ligga där halvnaken och inte säga ett ord!
När man ska till tandäkaren vet man att man måste flossa tänderna ordentligt, men hur förbereder man sig här? Fixar bikinilinjen? Smörjer in sig med väldoftande oljor? 
Jag hoppas i alla fall att han kan sin sak, så att min högerhand slutar att domna bort!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är inte lätt det där. Jag önskar att det fanns en manual för vad som är korrekt beteende inför möten med olika delar av vården. Så att man vet. Just att "klä av sig", även om de uppmanar en. Hur mycket. Det blir ju väldigt konstigt om de ber dig klä av dig och du tar av dig allt och de bara vill titta på handen. Knepigt är det.

Svar: Det finns ju viss risk att man gör bort sig! :)
Fia

Postat av: Anna ..tassar in..

Hi hi ..jo men bikinilinjen är viktig..:) jag tror säkert det ger sig o att han kan sin sak..domnande händer är trist..jag hoppas du får den hjälp du söker.

2012-09-19 @ 19:24:41
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Yvanna

Haha! "Jag har förstått att du har en hand som krånglar. Har du lust att ta av dig byxorna?"

2012-10-09 @ 19:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback