Långpromenad

Jag promenerade från Vårby (Masmo) till Mariatorget via Hornstull igår. Det blev en lång promenad. Jag skulle ta reda på om det går att ta sig till fots hela vägen till stan eller om promenadvägen klipps av någonstans. Det gick alltså att gå hela vägen, men det var dåligt skyltat på en del ställen, så jag fick chansa på vilken väg jag skulle ta. 
Jag tycker att rödklöver är så fantastiskt vackra. Brukar alltid försöka få med rödklöver och prästkragar i mina sommarbuketter.
Naturdagis!! Här svajar de i solen, växer till och laddar för att komma fram som skönheter!
Men vilken tur att det låg nägra smaskiga körsbär där!
Lite tilltufsad och förvirrad låg den och tryckte mot trottoarkanten. Så där kan vi väl alla känna oss ibland?
Tänk att vi har en så vacker huvudstad! Rent vatten, badplatser, båtplatser, tunnelbanor, tåg och flerfiliga vägar på samma lilla område.
Här hade jag nästan mått målet på min promenad!

Kommentarer
Postat av: Mia

Attans vad duktig du är! Och visst är Stockholm vackert, speciellt på sommaren...

Postat av: Lillemor Johansson

Ja va fina bilder du tagit på din promenad! Visst är Stockholm vackert och den lilla söta skatan verkade ju glad:)) Och rödklöver...visst är det en riktig sommarblomma. Kram vännen!

2012-07-04 @ 21:46:54
Postat av: Annelie

Är det palmer jag ser?! Underbart isåfall! Måste dit!

2012-07-04 @ 23:24:55
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Ser man på, mina hemtrakter och Loopen Marin. Där brukaolenr vi sitta i solen åtminstone ett par gånger per sommar.

2012-07-05 @ 22:14:09
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: frktjatlund

Ser man på, mina hemtrakter och Loopen Marin. Där brukar vi sitta i solen åtminstone ett par gånger per sommar.

Svar: Det ser jättehäftigt ut!
Fia

2012-07-05 @ 22:14:40
URL: http://frktjatlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback