Akutinköp på apotek

Jag stod på apoteket och väntade på att få betala lite hudkräm och försvarets hudsalva när en dam kom inrusande. Hon var så uppjagad att hon trängde sig förbi mig och vädjade till apotekaren:
- Har ni någon kräm som är väldigt effektiv mot....(här tittade hon sig snabbt och jagat åt både höger och vänster, och så sänkte hon rösten och viskade halvhögt)...rynkor....
Därefter såg hon oerhört bekymrad ut och sade med dämpad röst:
- Jag upptäckte att jag har börjat få rynkor på flera ställen i ansiktet, så jag tänkte att ni säkert har någon effektiv kräm. PRISET HAR INGEN BETYDELSE!!!
Den stackars apotekaren säg stressad ut i sin prekära situation där hon samtidigt skulle:
1. Hjälpa kunden
2. Stå upp för de produkter som finns på apoteket
3. Inte ljuga och överdriva effekten av nämnda produkter
4. Inte skrämma bort kunder
5. Få ett hyggligt kassaresultat för dagen
Det löste hon genom att lite diffust fråga:
- Tycker du att det liksom känns som om det stramar i huden?
- Nej, jag har fått rynkor!
- Känner du dig torr?
- Nej! Inte alls!
- Hmm...den här mjukar upp, stramar upp, ger lyster och doftar gott...
.
.
Damen köpte givetvis den rekommenderade krämen och rusade ut ur butiken, förmodligen för att så snabbt som möjligt rädda sin ungdomliga hy.

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Komiskt.

2011-12-28 @ 11:39:59
Postat av: Anna ....tassar in..

Hi hi ..jag kan se dig stå där o observera..vardagslivet är verkligen intressant om man bara är uppmärksam..desperat av några rynkor..hmmm..ja jo det kan man nog bli..



Fia jag blir kolossalt road av dina irl-storys..

Postat av: Tompa

Du skulle ha tipsat damen om det gamla knepet med en klädnypa i nacken.

2011-12-28 @ 20:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback