Skogspromenad

Det är otroligt vad mycket man kan se på en alldeles vanlig skogspromenad. Tyvärr hade jag inte med mig min stora kamera, så jag kunde inte riktigt ta alla bilder som jag önskade. Men det var så myckert vackert, och många bilder blev bra i alla fall.


I gläntan stod ett par rådjur och poserade vackert.

Det vackra vädret lockade fram metspön på många ställen.


Här kommer älvor och troll att dansa i natt!


Plötsligt upptäckte jag små tjocka, svarta yngel som simmade omkring i det grunda, varma vattnet. 


Nu har jag kanske hållit en blivande prins i handen :)


Livskvalitet! Ser ni mannen som sitter i båten och fiskar? Den gamle och havet?


Molnen var fantastiska och formade om sig till den ena fantasifulla figuren efter den andra.


Här slapp man sjunka till midjan i träsket. Det gick att ta sig över torrskodd!


Om några veckor kommer mors lilla Olle hit!


Inga bär i sikte än...


Det här får mig att tänka på Tomtebobarnen.


Det syns inte riktigt på bilden, men hela sjöängen var vit av tufsiga tuvullsbollar.




Jag som har levt större delen av mitt liv vid havet är så fascinerad av näckrosor.


Plötsligt hördes ett märkligt ljud i skogen, och så visade det sig att en påfågel satt och filosoferade på en bil på en tomt i skogen. Ja, jag kan inte svära på att den filosoferade, men den lät i alla fall.


Här har solen hamnat på marken! Smörblommor! En hel äng!


Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Åh, vad härligt att (nästan) gå på en promenad när man sitter instängd på jobbet.

2010-06-22 @ 16:46:37
Postat av: frktjatlund

Tack för alla fina bilder! Speciellt spångarna.

Postat av: Yvve

Gud vad fina bilder! Jag vill bara ut i skogen på en gång! Kram!

2010-06-23 @ 00:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback