Fototriss: doft/lukt

Helena på fototrissen skrev så här: Jag tänkte att vi skulle föra in ytterligare en dimension i Fototriss, för nu är det premiär för luktfoto! Det tema som gäller för denna vecka är DOFT/LUKT. Med dina bilder vill jag att du ska förmedla doftintryck till dina besökare. Väldoftande eller illaluktande - eller både och. Skriv gärna några rader om respektive doftbild, för att ytterligare förstärka känslan av doften eller lukten och så kan besökarna se om de förstått vilka luktintryck du vill förmedla med dina bilder.

Här kommer mina bidrag till veckans fotoriss:



Behövs det någon förklaring? Fotbollsspelare och onda ben, dansare och onda vader eller nackspärr... och jag kan genast företälla mig doften av Tigerbalsam.



Vi fortsätter väl på idrottstemat... om jag uttrycker mig försiktigt så kan man ibland ana att personen som har haft på sig skorna har varit fysiskt aktiv...



Mmmmm, krossad, hackad, skivad... Man kan öppna dörren och känna de fantastiska doftslingorna som kommer från en puttrande gryta där man har startat matlagningen med att fräsa lite vitlök i olja. Då blir jag hungrig redan i farstun.


Vill du se fler bidrag från veckans fototriss tittar du in
här

Kommentarer
Postat av: http://lilalili.blogg.se

härliga bilder och den första, Tiger Balsam, blir min favorit. Tiger Balsam är något som används ofta här.

Ha en skön kväll! Kramis

Postat av: Inger Maryissa

Ja, du fick med ordentliga "luktfoton" ;-)

Man kan ju definitivt inte missta sig på dessa dofter.... :-D

Har hört för ett tag sedan att det kanske i framtiden det går att känna dofter också från bildskärmen....

Kanske bäst då att ha klädnypan bredvid sig på bordet...ifall...

Kram

2009-02-08 @ 22:21:42
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Synne.

Ja vilken doft av dina tre föredrar man....

Tror de blir tigerbalsamet.

Kram Synne.

2009-02-09 @ 07:52:55
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Bra kompat.. tre foton på tre så olika dofter/lukter.. vitlöken i sin glasiga skrud.. så vackert.. Kramar/Pialotta som fixade till mina bilder sent i går av olika anledningar.. det var barndop och vi kom hem ganska så sent.

Ha de.. gott

2009-02-09 @ 09:52:19
URL: http://tankekorn.nu/Kafferasten
Postat av: Helena

Ha,ha ja det var ju olika dofter där.

Men om jag ska välja en favorit så får det bli vitlöken. För kunde man inte känna doften av den. Men nu när man äter den så ofta så tycker man det luktar gott. Så konstigt att man kan ändra uppfattning om en doft så.

Ha det gott.

2009-02-09 @ 11:43:04
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Hi, hi, Tigerbalsam, tala om doft man kan plocka fram. Ja, bara man stött på den, så stannar den i doftminnet ;-) Gympadojor, här behövs inte heller så mycket fantasi... Vitlökar har jag stött på några stycken i olika fototrissar, verkar populära?!

I din lukttriss blir det Tigerbalsam som får min röst! Får känslan av att asken är stor, går det åt så mycket i familjen eller är det en liten ask?

2009-02-09 @ 14:12:56
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: petralin

Nog doftar det här alltid. Mest gillar jag vitlöken, den lila skålen passar så bra till lökens lila nyans.

Postat av: petralin

Nog doftar det här alltid. Mest gillar jag vitlöken, den lila skålen passar så bra till lökens lila nyans.

Postat av: Y

Vad snyggt! Den sista är jag lite kär i tror jag. Superfin! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback