Lite beroende

Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera bloggen den senaste tiden. Det beror på att jag har blivit lite beroende. "Av vad?"  tänker ni då. Jo,av träning.
Så fort de lata sommardagarna var över bestämde jag mig för att ta tag i mitt lata leverne och bli en ny människa, så jag har tränat Body Pump (styrketräning) två gånger i veckan, och Body Jam (kondition och skratt) två gånger i veckan. De dagar det inte är organiserad träning har det blivit långpromenader lite då och då.
Och då undrar ni naturligtvis om det har blivit något resultat av detta. Tja, jag vet inte. Jag är lite småfet fortfarande, kanske lite mindre småfet än tidigare.

Fast det som är den största drivkraften är att jag hoppas att med en bra styrka och grundkondition ska orken i största allmänhet öka. Det  kanske inte kommer att kännas som att man släpar sig fram i tillvaron i slutet av november, utan den extra orken gör kanske att man har en massa energi även under årets mörkaste månader. Jag känner redan att jag har ett extra adrenalinlager som ger en positiv kick.


Bild: Anna-Karin Elde

Kommentarer
Postat av: Mumin

Visst är det härligt att träna. Jag har tränat regelbundet varje vecka i över ett år och det har blivit en hel del muskler och konditionen är det inget fel på. Friskis hade ett veckans tanke: Jag tränar inte för att bli ung utan för att bli äldre. Så sant! Kram Mumin

2008-09-30 @ 20:58:14
Postat av: Anna

Ha ha ha.... samma här du...är på G...med massa träning..mer Power åt folket...man orkar faktiskt så mycket mer om man väljer att röra på sig..härligt härligt...

Postat av: solgudinna

Det låter härligt. Ha det gott.

2008-09-30 @ 22:31:28
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Inte helt fel alls att röra på fläsket lite då och då.. regelbundet är klart bäst. Styrketränar.. ja då får du muskler ju och det är ju bra:-)

jag cyklar och promenerar.. bra och räcker långt för mig. Inte är jag överfet precis, men visst orken o kondisen blir lite bättre.. rökare som jag är;-)

Ha de fint med maskinerna på gymmet..

2008-09-30 @ 23:39:52
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Socrate

Jag och en kompis stod och betraktade våra 6-åriga döttrar på barngymnastiken härom dagen, när de gick ner i spagat och la foten bakom nacken och såna där viga saker.

Vår gemensamma kommentar var "EN GÅNG FÖR LÄNGE SEN SÅ..." men det är preskriberat nu, sa en tredje som lyssnade.

HÄRLIGT MED MINNEN I ALLA FALL.

2008-10-01 @ 10:24:12
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Jazzhoppan

Om det är träningen som gör att du inte bloggar lika ofta så är du ursäktad ;-) Härligt med lite ny skön energi inför den mörka, kalla, ruggiga, hemska vintern ;-)

2008-10-01 @ 10:34:32
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Visst är det skönt när man känner att det faktist ger en massa tillbaka, förutom att det är kul då :)

2008-10-01 @ 10:57:02
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ninna

Bättre att du sköter om dig själv än att bli sittandes framför datorn.Det låter kul och jag får lust att intensifiera min egen träning och utvidga den.

2008-10-01 @ 14:09:28
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Äsch, det enda träning åstadkommer är att man blir starkare och orkar träna mer. Och blir hungrigare.

2008-10-01 @ 14:28:58
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Madicken

Å, nu blir jag lite avis. Jag tränar också - men inte så ofta som du - hinner bara inte och när jag går får jag hugg i knä :(

Men visst mår man bra av träning - I morgon har jag dessutom bokat tid för ryggmassage efter min träning, härligt :)

2008-10-01 @ 16:14:05
URL: http://www.madicken-teolog.blogspot.com
Postat av: Fia

Mumin: Det var kloka ord. Jag hörde Marie Fredriksson säga något liknande i en intervju, där hon och några andra personer fick frågan om de var rädda för att bli gamla. Hon sa att hon tvärtom var rädd för att inte bli gammal. Tänkvärt...

Anna: Ja, det är konstigt att man känner sig piggare efteråt. Man borde ju vara trött!

Solgudinna: Tack detsamma!

Pialotta: Jag siktar på att stå och tävla med att spänna musklerna inför publik, i olika poser. Nejdå, skojar bara. Men det är skönt att bli starkare i kroppen.

Socrate: Jag har också ett förflutet som gymnast på lite högre nivå(mest akrobatik), men sånt är ju färskvara, tyvärr.

Jazzhoppan: Tack, men jag siktar på att hinna med lite mer bloggande igen, för det är så roligt.

Hanna: Jag är förvånad över att styrkan kommer så snabbt. Man måste lägga på mer vikter hela tiden.

Ninna: Varför inte? Det vore väl kul?

Frktjatlund:...och när man blir hungrigare äter man mer, och då måste man träna ännu mer, och då blir man ännu starkare och hungrigare...hmmm, tänkte inte på det.

Madicken: Jag tyckte inte att jag hann förut, men så bestämde jag mig för att jag måste försöka. Och visst hann jag! Om du får ont i knäna av att gå kanske simning eller cykling är en bättre träningsform?

2008-10-01 @ 17:21:15
Postat av: Beyonce

Ett sånt beroende vill jag oxå ha.

2008-10-01 @ 21:35:14
URL: http://bday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback