"Jag sa 'håll käften' till terapeuten.."

Claes Eriksson var verkligen rolig. Vi hade fått de fyra mittersta platserna på första raden, så vi hade närkontakt med allt som hände på scenen.  Vilken energi han hade! Och vilken ordkonstnär han är. Han gjorde bland annat en punkinfluerad låt där ett av de fyndiga rimmen var: "Jag sa 'håll käften' till terapeuten". Han leker ständigt med ord och ordvändningar och gör nya tolkningar av gamla begrepp. Han satte till exempel på sig ett litet smalt skägg som han klämde lite på, så att det pep, och så sa han: Pipskägg...
Dessutom sjöng han en visa som hette: "Vals om bord" - och den handlade givetvis om bord, fast man trodde att den riktiga titeln skulle vara  "Vals ombord", och att den skulle vara skärgårdsrelaterad.

Gillar man inte "Göteborgshumor" med ordvitsar och halvt långsökta skämt och halvtöntiga historier kanske man inte tycker om den här föreställningen, men mina kompisar och jag var på toppenhumör, och vi skrattade så vi hade ont i magen och kinderna efteråt.
Jag tror att jag måste säga till brorsan att gå och se föreställningen, för det är precis hans humor... 


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag bara äääälskar såna skämt!!! S

Postat av: amonym

Åh skämt helt i min stil! Älskar kluriga personer som kan vända och vrida på ord. T ex Robban Broberg är en sådan. "Mitt fönster finns det inga galler i för det är ett galleri där är man alldeles fri...."

Vad härligt med en kväll fylld av skratt i goda vänners lag! Nu har du säkert förlängt ditt liv med minst 5 år!

2008-10-26 @ 20:44:15
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Erik

Å så plötsligt var det en massa inlägg! Allt tyder på att din dator snurrar bra nu igen, trevligt. Jag invaggades i falskt lugn, kikade förbi några dagar och i princip inget hände. Men nu är du tillbaka och det med besked. Ja, Galenskaparna eller del (hjärndelen?) därav duger gott åt oss med. Ska försöka fixa plåtar till föreställningen. Länge sedan jag var på Maxim... hm uj var det Spök med Björn Skifs? Oj, det var inte igår, nää vi såg något för bara tre, fyra år sedan. Vad? Får leta fram bevis... Töntiga ordvitsar som pipskägget låter klart intressant :-)

2008-10-27 @ 00:00:33
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag tror att jag skulle gilla den också.Många tokighter har han hittat på =)

2008-10-27 @ 12:36:20
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Y

Sånt gillar vi! Vad bra att ni hade det kul! :D

Postat av: Socrate

Om du ska säga till brorsan "tecknarhumoristen" kan du säga till mej oxå när du ändå håller på...jag har oxå skrattat gott åt Claes E mången gång och nser att han är ett geni i klass med Hasse&Tage, Povel och ett fåtal andra.

2008-11-02 @ 00:48:13
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback