Hur definierar ni OMGÅENDE?

Vi har i många år köpt tvättmedel, rengöringsmedel mm från TVättex,för det funkar bra och det känns prisvärt. Det har alltid fungerat bra med leveranser och servicen är mycket bra.
Den 19 december beställde vi en stor laddning igen, och eftersom tvättmedlet var nästan slut hemma kom vi överens om OMGÅENDE leverans. Vi hoppades då att vi kanske rentav skulle få varorna redan före jul, men annars i mellandagarna. Igår hade vi fortfarande inte sett till några varor, så jag ringde till företaget för att kolla om det hade blivit något missförstånd.
Mannen som svarade hittade snart vår beställning, och så sa han glatt:
- Ni kommer att få era varor de närmaste veckorna!
När jag då undrade varför det stod omgående leverans på beställningen, och hur han tolkade det begreppet fick jag ett ganska luddigt svar . Sen sa han:
- Jo, jag ser här att de har leveranser i era trakter nästa vecka, och då kommer ni att få er leverans!


image264

Vi kommer även i fortsättningen att handla av Tvättex, men vi verkar ha olika uppfattning om tidsbegreppen...


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Ja, nog skulle jag uppfatta det som att leverans skulle ske samma dag, eller åtminstone utskick av varan samma dag.

Postat av: frktjatlund

På direkten, genast, omedelbart eller nånting åt det hållet. Men å andra sidan står det Leveransmånad, så omedelbart skulle kunna bli uppåt 30 dagar.

2008-01-06 @ 17:05:03
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: annebelle

Dåligt att lova runt och hålla tunt..

2008-01-06 @ 20:24:44
URL: http://annebelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback