Disciplin och målmedvetenhet

Idag har vi haft en helkonferensdag för att kunna skriva omdömen till utvecklingssamtalen. Vi får skriva på valfri plats, så det är helt ok att sitta hemma vid datorn.
Alltså började jag dagen med att sätta på datorn, sen dammsög jag, ringde support om vår scanner som inte funkade, ringde banken och fyllde diskmaskin och tvättmaskin. När jag ändå var i farten passade jag på att plocka alla småprylar spm låg och skräpade på fel plats, och en liten röjning i garderoben hann jag med.
Därefter ringde min klassföreståndarkollega och vi pratade bort minst en timme, för han hade trassel med sin dator, och vi avhandlade både arbetsgivare och konserter innan vi insåg att det var dags att jobba lite, och avslutade samtalet.
Sen började jag titta lite på mina klasslistor, men jag övergick snabbt till att skura badrummet.
Ja, så hade nästan hela dagen gått, och jag övertalade maken att vi skulle gå ut på en liten mysig restaurang och äta.
Inte har jag skrivit några omdömen, men vi har nästan lika rent hemma som vi brukade ha när jag pluggade och skulle läsa på inför tentor....image150

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner ända hit hur rent det doftar hos dig
Så skönt att få fint och rent. kram Ting...

2007-10-19 @ 20:50:59
Postat av: Maria

Dock: Lyxigt att få en heldag att skriva omdömen. Själv har jag suttit på skolan några sena eftermiddagar MEN blev klar för två veckor sedan OCH har alla mina utvecklingssamtal nästa vecka mån, tis, ons. Sen klar! Och snart lov! =)

Postat av: evans

Vi får ingen tid alls till att skriva omdömen. Skönt att få förtroendet att arbeta hemma! Även om man kanske inte gör jobbet just precis den dagen, så kommer det säkert att göras ändå.

2007-10-19 @ 21:42:21
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Ester

Du har varit lika diciplinerad som jag, låter det som! :-)

2007-10-19 @ 22:05:10
URL: http://missesters.blogg.se/
Postat av: Elena

Aha, en till som ägnat sig åt städning. Jag tog mig i kragen jag med så nu är det väl rent några timmar i allafall;)
Trevlig helg!

2007-10-20 @ 09:35:03
URL: http://cruelladelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback