Camera Tossing

Det här med att kameran föll i backen var inte helt bortkastat (!). Nu fick jag lära mig något nytt. Det finns en relativt ny inriktining inom fotografisporten som innebär att man slänger upp sin kamera i luften, medan den exponerar för fullt, och sen ska man fånga den innan den dimper i backen. Vi missade det där med att fånga den. Men ändå! Man är ju nybörjare inom sporten, och då blir inte allt rätt.
Den här företeelsen kallas "Camera Tossing", och den som har funderingar kring det hela kan läsa  
här

image163

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Det var en kul och intressant information.
För på en sida här på nätet, som jag ofta besöker, där man får använda bilder så finns det flera av liknande foton, och jag har undrat över hur de görs.
Det blir en del intressanta foton.
Fast som du skrev det är nog bäst att man hinner fånga kameran innan den dimper i backen.
För annars blir det ju en ganska dyr fotografering ;-)

Postat av: Lena

Tror jag håller mig till det traditionella sättet!

2007-11-02 @ 09:34:33
URL: http://cruelladelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback