Bokrecension: När Gud var en kanin

Nu har jag blivit klar med boken "När gud var en kanin" av Sarah Winman. På omslaget står det att boken var en av de tio mest sålda böckerna i Storbritannien 2011, och att den har sålts till trettio länder. Jag hade därför ganska höga förväntningar på boken och såg fram emot en stor läsupplevelse.
Boken är välskriven, med ett välformulerat språk och bra person- och miljöbeskrivningar. Jag ville inte sluta läsa den, för jag ville verkligen få veta vad som skulle hända och hur det skulle sluta.
Normalt sett läser jag väldigt snabbt, men den här boken har tagit ganska lång tid att läsa. Jag har saknat något i språket, ett flyt som gör läsningen till ett rinnande vatten. Jag har inte känt igen mig i bokpersonernas känslor, och jag har tyckt att handlingen har varit ryckig och hoppig. Det låter ju som om jag inte har tyckt om boken. Det har jag faktiskt gjort, och jag tror att många skulle tycka att det var fascinerande att läsa om de glada och svåra händelser som utspelar sig i boken.
Jag ger boken 3 kesoburkar av 5 möjliga, och tycker att det skulle vara spännande att höra om någon annan har läst boken och har synpunkter på den.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mösstanten

Den här boken har jag inte läst men jag blir litesugen fast den bara fått tre kesobukar. Titeln väcker ju också intresse. Får se hur det blir. Jag har två torn av böcker som jag har tänkt att läsa. Tack för recensionen.

Svar: Skicka din adress till min emailadress, så kan jag skicka boken.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback