Amatörpomologer

Även om det var mycket snö och våren inte riktigt var på plats så hade vi knallblå himmel och strålande sol hela påskhelgen. Det blev ett perfekt tillfälle att beskära vildvuxna äppelträd och att placera ut nya ympar som vi hade köpt på trädgårdsmässan förra helgen.
Vi upptäckte att några fåglar började knapra på ympvaxet, men vi hoppades att de skulle nöja sig med talgbollarna i stället. 
Vi satte upp sammanlagt 16 nya ympar, och det ska bli så roligt att se hur det går med dem.

Kommentarer
Postat av: Mösstanten

Spännande! Är ingalunda någon trädgårdsmänniska, men så glad jag är att andra är det så jag får njuta av deras omsorg och arbete.

Svar: Ja, så jätteskoj!
Fia

Postat av: Anna-Lena

Men... bra gjort. Att ympa, alltså. Det har jag aldrig provat på. Spännande att se resultatet sedan.

Svar: Ja, det var verkligen roligt att prova. Jag har varit sugen på att prova så många gånger, men det har aldrig blivit av. Nu fanns det jättefina, uppmärkta ympar på Trädgårdsmässan, så då var det ett perfekt tillfälle.
Fia

2018-04-05 @ 22:15:57
URL: http://mammselen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback