15. Värsta semestern

Jag försöker komma på vad det skulle kunna vara. Jag har alltid tyckt att det har varit skönt med semester, och jag kan inte komma på en riktigt misslyckad semester någonsin.
Jag ändrar det till "en semster med tur". 
Det var en gång då min yngsta dotter och jag var på Mallis i två veckor. Den dagen vi skulle åka hem hade vi skickat iväg våra väskor från hotellet, när vi fick beskedet att det var något fel på flygplanet, så att det måste repareras. Reservdelarna fanns i Sverige, så de delarna skulle flygas in från Stockholm.
Vi fick massor av ursäkter för att vi inte kunde åka hem på avtalad tid, då vi fick ett nytt hotellrum, och generöst med pengar för att kunna köpa nya bikinis och annat vi behövde för att tillbringa ännu en dag vid poolen och i den charmiga lilla staden. Alla vi gäster som blev tvungna att stanna en dag till i solskenet fick ytterligare kompensation i form av gratis lunch och middag på hotellet.
Nästa dag när vi kunde åka hem fick vi gratis lunch på flygplatsen och lite goda smakbitar på planet hem. 
Det var ju inte så himla synd om oss.
Jag har dessutom för mig att vi fick lite extra kompensation skickad till oss ett par veckor efter hemkomsten.
 

Kommentarer
Postat av: Mösstanten

Ja det där verkar ju inte så katastrofalt precis. Jag funderar på om jag kan komma på en riktigt usel semester. Det har väl varit lite upp och ner men det jag först kommer att tänka på är när jag var tonåring och hade en kille och ville stanna hemma men var tvungen att följa med familjen på semester. Sedan blev den där semestern inte så tokig ändå och nu med facit i hand vet jag att jag hade inte haft det bättre om jag hade stannat hemma.. den där killen var inte så mycket att hänga i ljulgran egentligen.

Svar: Det är ofta någon mening med det som sker.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback