13. Om 7 år gör jag det här 15/4

Av en slump råkade det här inläggett passa så bra just idag, fast jag kanske borde ha skrivit inlägget igår.
 
Om 7 år tror jag att jag kommer att sitta i Paris och fika och läsa på ett mysigt fik den 15/4. Himlen kommer att vara blå, solen kommer att skina, och alla idiotiska statsmän som tycks dyka upp runt om i världen just nu, kommer att vara utbytta mot kloka människor som har varma hjärtan och skarpa hjärnor, så världen kommer att gå mot ljusare tider.
Jag kommer att sitta där och insupa atmosfären av franska samtal, doften av vitlök från olika restauranger, lite tutande från otåliga franska bilister med mycket temperament, och härlig fransk musik.
Jag kommer självklart att leta rätt på det lilla fik som jag har besökt de gånger jag har varit i Paris, och jag kommer att upptäcka att tiden både står stilla och rusar fram samtidigt.
Och så kommer jag att slå mig ner där på det lilla fiket och skriva ett inlägg på bloggen förstås!
 

Kommentarer
Postat av: Mösstanten

Ja man kan alltid hoppas. En fin framtidsvision.

Svar: Jag ska försöka förverkliga det!
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback