Inga kul besked

Idag var jag och kollade min hand. Jag har känt mig gnällig och klen som har beklagat mig över att det har gjort ont i handen, och att jag har tappat så mycket styrka i handen. Jag har till exempel inte ens klarat av att trycka ihop  ett hålslag med vänster hand när jag har behövt fixa papper för att sätta dem i en pärm. 
Och så kom beskedet efter röntgen idag - frakturen i handen har inte läkt som den ska. Det kändes riktigt deppigt. Eftersom skadan inträffade den 22 augusti har det gått väldigt lång tid, så jag antar att det blir sämre förtsättningar för läkning ju längre tid som hinner gå innan allt är ihopläkt. Innebär det att de måste operera? Jag har ingen lust att karva i handen, har ingen lust att gå med gips igen, men jag har inte heller någon lust att gå omkring med en dåligt fungerande hand.
Nu väntar jag på besked om vad som ska hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback