Nya tag i övre hallen

Nu har det blivit ytterligare ett lager färg i taket, och det börjar se lovande ut. Efter första strykningen var det flammigt och färgen hade sugit ojämnt och det lyste mörkt från skarvarna mellan lister och tak och mellan lister och panel.
Man kan se det provmålade området som visar vilken grå nyans det kommer att bli på panelen på väggen. Och på väggen med tapet kommer det att bli en ny tapet - en blommig tapet med grå botten. Och sen återstår att se vad som går att göra åt golvet.
 
 
Här kan ni se anordningen för att kunna nå upp och måla taket. Den grova plankan som är fastskruvad i väggen och i andra änden balanserar på en stor trälåda gör det möjligt att nå ända upp till taklisten även om trappan nedanför stupar brant ner till nästa våning. Det är möjligt att arbetarskyddsstyrelsen inte riktigt skulle ha godkänt säkerhetstänket här, för det gäller att inte titta ner och få svindel när man står och balanserar på plankan. Men ni ser väl att det finns en räddningsplanka att ta tag i om det skulle behövas?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Hej! Vilket projekt du håller på med! Imponerande! Jobbar du själv med det eller har du hjälp? Jag läste lite bakåt i din blogg och ser att du tidigare har skadat handen i en cykrlolycka. Hur mår den nu?
Det är ju inte helt riskfritt med stugrenoveringen heller, förstår jag.

Svar: Vi fixar renoveringen av stugan på egen hand. Det är jätteroligt! Ja, jag råkade ut för en olycka i augusti. Jag hade precis börjat på ett nytt jobb i Aspudden, så jag cyklade en knapp halvtimme varje morgon och eftermiddag till och från jobbet - tyckte att det var helt fantastiskt skönt eftersom det finns fina cykelvägar längs stränderna mellan olika stadsdelar i Stockholm. Och en morgon blev jag rammad av en höghastighetscyklist i spandex-kläder. Jag flög ett par meter och bröt några ben i handen. Så i stället för att starta upp det nya jobbet som jag hade önskat gick jag sjukskriven i en månad med gipsad hand/arm. Jag har blivit bättre men har fortfarande värk i handen och lite begränsad rörlighet, men det tråkiga är att jag är så svag - upptäcker att jag inte orkar lyfta vanliga saker som tekannor eller stora tallrikar. Jag hoppas att det ska bli bättre med jag blir kanske inte helt återställd i handen tyvärr.
Fia

Postat av: Lois

Det blir så himla fint!

Svar: Ja, visst blir det. Huset väntar på att ni ska komma på besök.
Fia

2017-12-30 @ 23:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback