Uppdrag enligt lista: En annan planet

Uppdraget är formulerat så här: Föreställ dig att du vaknade upp på en annan planet i morse. Rita dig själv och alla märkliga saker du kunde se.
 
Nu tänker jag skippa det där med att rita, så jag tänker efter vad man skulle kunna tänkas se i stället. Nu hör det till saken att jag måste kämpa ordentligt för att tränga bort alla år av faktarabblande i olika klassrum, där jag berättar om förutsättningar när det gäller planeters sammansättning, atmosfär, rotation runt sin egen axel och rotation runt solen och avståndet från stjärnan mm och i stället locka fram fantasin.
 
Himlen är mer röd än blå, och landskapet är spännande och omväxlande med lavasprutande vulkaner och frodiga djungelliknande skogar med tjockbladiga växter och färgstarka exotiska djur. Det är en vacker värld, utan ondska och miljöfärsörelse. Så måste det ju vara om man ska till en annan planet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback