Fantastiska sociala medier!

Förr om åren var det mycket krångligare att hålla kontakt med alla sina vänner. Numera är det ju så enkelt och man kan dela med sig av tankar, åsikter, roliga och sorgliga händelser och bilder av olika slag.
Jag har till exempel fått klart för mig att närmare 50 av mina vänner har ätit pizza just i dag. Tack vare att det är så smidigt att publicera bilder vet jag också hur cirka 35 av pizzorna såg ut, och vilken fyllning de hade. Några pizzor var hemgjorda, men de flesta var fotograferade i originalkartongen med locket på glänt.
Om det nu skulle vara så att vi är observerade av varelser från yttre världsrymden undrar jag verkligen vad de drar för slutsatser av informationen vi skickar till varandra här på jorden. Fattar de att så många publicerar bilder på dagens middag, eller tror de att det är hemliga budskap av något slag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback