Ett fint kärleksminne

Just nu är jag i en lite bitter fas och har svårt att plocka fram kärleksminnen. Men om jag backar långt bak i tiden minns jag något riktigt gulligt. När jag var liten bodde vi på en gård i Småland på somrarna och i Stockholm på vintrarna. På gården i Småland bodde våra sysslingar, och jag praktiskt taget avgudade min syssling Leif. Han var sex år äldre än jag och visade mig fina saker i naturen och roliga saker på gården. En rolig syssla vi hade var att försöka fånga fjärilar försiktigt i våra kupade händer, och så sprang vi bort till utedasset, där det satt en gammal plansch som visade bilder och namn på de vanligaste svenska fjärilarna. Det var ett spännande äventyr och ett gulligt minne för livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback