Avskavt nagellack

I går när jag skulle göra mig i ordning till midsommarfesten plockade jag ihop allt jag skulle ha med mig och lade fram allt jag skulle ha på mig. När jag var helt färdig kom jag på att jag hade glömt att måla mina avskavda naglar, så de såg rätt bedrövliga ut. Men så tänkte jag på det gamla ordspråket "Om du går snabbt och ser glad ut ser ingen att du är ful" (eller vad det nu var ingen skulle se - kanske trasiga strumpor eller något - plötsligt känns det där med ful lite väl hårt).
Så jag tänkte att om jag viftar mycket med händerna och ser glad ut kommer ingen att se de fläckvis ofärgade naglarna, utan de kommer bara att tänka på det trevliga samtalet.
Nu vet jag inte hur det gick. Jag tänkte inte på att vifta med händerna hela tiden. Glömde kanske bort att se oavbrutet glad ut också. Så det kanske var några som såg de avskavda naglarna!
Men  andra sidan - vad är det värsta som kan hända? Att de lite krasst konstaterar att jag hade behövt lite mer nagellack för att se presentabel ut. Och det kan jag leva med!
 

Kommentarer
Postat av: TantGlad

Visst är det Nice med ett par snyggt målade naglar.
Men i bland så kommer glömskan på oväntat besök.
Tycker du tänker sunt.
Kvällen blev nog bra ändå.

Ha det fint!
Hejsvejs.

Svar: Tack! Ja, kvällen blev toppen!
Fia

Postat av: lois

Såg endast en glad och omtänksam själ, no worries!

Svar: Tack! <3
Fia

2015-06-20 @ 22:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback