Hantverksmässigt!

Som traditionsbärare av gott hantverk genom farmor som var skräddare, farfar som var möbelsnickare, mamma som skapade fantastiska alster med garn och stickor, en pappa som kunde trolla och trixa med trä och verktyg, en bror som är rena uppfinnaren, exet som var målarmästare, och två duktiga träslöjdslärare i familjen vet jag hur man ska värdera ett gott utfört arbete. Det praktiserade jag idag genom att åka iväg till Ikea mot kvällningen och köpa byrån Helmer i platt paket. Det är en liten byrå av utstansad plåt, och när jag kom hem ägnade jag ett par timmar åt att vika plåtbitar, foga ihop små plattor och vika in små utstansade flikar för att fästa ihop alla delar på rätt sätt.
Här har de lyckats fånga mig på bild när jag satte igång med arbetet.
Och så här blev slutresultatet. Nu kan jag ha mina verktyg, städgrejor, plastpåsar och stearinljus lättåtkomligt utan att något ramlar ut när man letar efter det. 
Alltså, det ligger inget i byrålådorna än. När det är klart slipper jag plastpåsar och annat irriterande som hänger i vägen hela tiden.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Snyggt jobbat! =)

Svar: Tack! Skönt att få fungerande förvaring.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback