Blir irriterad på foton på bloggen!

Jag tycker att det är så otroligt svårt att bedöma hur mycket av bilderna som kommer att synas efter publicering när man lägger in foton på bloggen. Om man har redigerat så att bilden är som man vill ha den kan man nästan vara säker på att högermarginalen försvinner vid publicering.
Om man däremot har sparat ett parti till höger när man har beskurit bilden försvinner nästan ingenting när den publiceras.
Har ni något tips på hur mycket marginal man bör spara till höger?

Kommentarer
Postat av: Lois

nu vet ju inte jag om du använder dig av appen då du skriver/publicerar inlägg (istället för att vara inloggad via datorn och webbsidan) men då jag bloggade fungerade ALDRIG bilder från appen. De blev alltid för breda.

Svar: Jag går in via webbsidan från dator, padda och telefon. Jag upplevde aldrig det här problemet de första åren med bloggen. Det verkar som om det ändrades när de bytte plattform.
Fia

2015-07-18 @ 23:51:56
Postat av: Lissen

Om du fotar med telefonen så kan du använda whitagram, en gratis app som inte beskär bilden alls. Tyvärr reklam som man får stå ut med några sekunder

Svar: Jag har whitagram på mobilen, men den har jag bara använt för att anpassa bilder till Instagram. Funkar det även för att slippa den konstiga högerkanten på bloggen?
Fia

Postat av: Lissen

Finns en annan app också, kommer just nu inte på namnet

Svar: Kollar! :)
Fia

2015-07-19 @ 09:33:11
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback