Pärmstädning

Apropå tidigare inlägg om att jag hade missat ett par räkningar som inte hade hamnat på rätt ställe I pärmen. Den där pärmen blir ju knökfull av papper efter ett tag, så man måste rensa någon gång emellanåt. Det finns ju ganska många papper som det är viktigt att spara ett tag, men som inte måste sparas i evigheter. Försäkringspapper måste man till exempel spara så länge de gäller, men vid uppdateringar eller när försäkringen har upphört behövs de inte längre. Bekräftelser och kvitton av olika slag behöver också bara sparas en begränsad tid. Så jag rensar bort onödiga papper kanske en gång om året. Det är jätteskönt att rensa och kasta, men samtidigt avskyr jag tanken på att någon skulle hitta mina gamla papper och sitta och snoka i mina privata handlingar, så jag ser alltid till att förstöra allt. Ibland har jag haft möjlighet att elda upp de kasserade papperen, men eftersom hyresvärden troligen skulle motsätta sig en större brasa inomhus har jag strimlat papperen i en dokumentförstörare vid årets rensning. Hur gör ni med era gamla papper?
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Pappersinsamling eller eldar.

Svar: Jag lämnar helst inte privata papper till pappersinsamlingen och har ingen möjlighet att elda. Men strimlat papper känns ok att lägga i pappersinsamlingen.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback