Förstafebruarilöften

Jag var sjuk på nyårsafton, låg hemma i soffan och kurade under ett varmt täcke när himlen exploderade i färgsprakande fyrverkerier. Missade därför att avge nyårslöften. Eftersom jag inte vill att hela året ska vara spolierat på grund av detta har jag helt enkelt skjutit på mina löften en månad. Här kommer de: Jag ska dra ner på min konsumtion och: . - Köpa mat och hygienprodukter, men alltid försöka välja det minst miljöbelastande alternativet. . - Inredningsartiklar ska helst undvikas, men kan tillverkas på egen hand, inhandlas på second hand eller bytas mot något annat. . - Finns möjlighet ska saker jag inte behöver säljas eller lämnas till second hand. . - Presenter till barn är helt ok, men till vuxna blir det egentillverkade saker eller upplevelser. . - Jag ska stänga av elektriska apparater ordentligt, inte ha dem stående på i standby-läge. . - Jag ska äta mer vegetariskt. . - Jag ska försöka sy, ändra och laga kläder i stället för att köpa nytt. Plötsliga förälskelser eller kläder som fullkomligt ropar efter mig är ok. . - Jag ska laga i princip all mat från grunden, och undvika halvfabrikat. . - Jag ska planera min matlagning så att rester från en måltid kan bli grunden till en god måltid en annan dag. . - Jag ska baka mer matbröd själv. . - Jag ska försöka äta gröt till frukost oftare. Havregrynsgröt med hjortronsylt i är vansinnigt gott! . - Jag ska titta mig omkring ofta och njuta av alla underverk i naturen. Inget av det där känns omöjligt eller jobbigt att genomföra. Mest trevligt. Vissa avsteg från det där blir det när jag åker till Barcelona om några veckor, och det känna helt ok!

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Bra löften!

2015-02-01 @ 18:15:16
Postat av: Freja

Det låter som mycket bra löften!

Postat av: Hanna

Låter bra med lustfyllda löften.

2015-02-02 @ 20:29:55
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback