Min citroen

För lite drygt ett år sedan köpte jag en fin, champagnefärgad Citroen. Den går som en klocka. Egentligen har jag inställningen att man ska åka kollektivt så mycket man kan, men eftersom jag av olika skäl fick arbetsresor som tog 1 timme och fyrtiofem minuter i varje riktning varje dag med kollektiva färdmedel började jag känna att jag borde vara mer rädd om min egentid. Med vetskapen om att samma resa med bil skulle ta 35-40 minuter i varje riktining varje dag började jag känna att det kunde vara försvarbart att åka egen bil till jobbet.
Så när den extremt välvårdade champagnefärgade skönheten kunde bli min slog jag till.
Jag var tvungen att låna till en del av köpesumman, och jag fick tre år på mig att betala tillbaka. Jag ville bli av med skulden snabbare än så, och därför har jag betalat minst dubbla månadsbeloppet varje månad, och nu efter bara drygt ett år är vartenda korvöre inbetalt. 
Bilen är min helt och hållet!
 
Bilen och jag har redan varit i Amsterdam, Tyskland, Danmark, Tjeckien, Slovakien, Ungern mm och jag hoppas att det blir många fler resor med min lilla pärla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback