Besök hos frissan

Jag ska på bröllop på lördag, så jag gick till frissan idag för att åtgärda en frisyr som hade upphört att existera och gamla slingor som hade förlorat sin glans. Frisören var väldigt charmig och trevlig och underhållande. 
När vi påbörjade behandlingen och jag var tvungen att ta av mig glasögonen berättade jag för henne att jag är närsynt och ser väldigt dimmigt utan glasögon.
När hon sen fixade med håret och klämde fast ett stort antal folieblad så att huvudet såg ut som ett kyrktak av silver hängde flera lager folie över öronen, och eftersom hon hade en väldigt låg och mjuk röst var det svårt att höra vad hon sa när jag hade ljuddämpare för öronen.
Stackars kvinna, hon kanske trodde att jag satt där och var både blind och döv!

Kommentarer
Postat av: Freja

Skönt att vara både blind och döv en stund, när det är av övergående natur. Låta själen vila från intryck...

Svar: Ja, egentligen är det ju ett lysande tillfälle att koppla av och låta tankarna flyga.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback