Min absoluta favorit från filmen "Frozen"

Aldrig trodde jag att jag skulle bli så förtjust i en animerad film, men jag tycker att Frozen är både rolig och fin. Jag blir berörd av handlingen, och har nu läst mig till att den bygger på H.C. Andersens "Snödrottningen" från 1845. Inte konstigt att den känns bra. H.C. Andersen hade ju förmåga att skriva sagor som förtrollade, och när Disney hottar upp dem så att de blir roliga musikaler (som jag fullkomligt älskar!) kan det inte bli annat än underhållande.
Har ni inte sett den än rekommenderar jag er att se den. Det är en romantisk film, men den största kärlekshandlingen av alla är en handling av systerkärlek. Så fint så man blir tårögd! 
Det här är ett gulligt klipp från när huvudpersonen träffar på ett gäng troll i bergstrakterna.
 
 
Och så måste jag nästan tillägga att när jag gick i lågstadiet, tror att jag gick i tvåan, skulle vi läsa "Flickan med svavelstickorna". Jag var lättrörd redan som barn, och när jag läste hur flickan tände sin allra, allra sista sticka bröt jag ihop fullständigt och grät hejdlöst. Det gick inte att trösta mig - så jag fick gå hem från skolan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback