Låååång dag

Nu är det höstlov. Det innebär att vi lärare var på plats på jobbet väldigt tidigt för att fixa med allt det där som man inte hinner när eleverna är på plats. Efter någon timme åkte jag iväg till en inspirationsdag på Naturskolan. Det är alltid lika roligt! Man känner hur inspirationen fylls på och väller över!
Sedan åkte jag tillbaka till min egen skola igen och satt och matade in omdömen om eleverna. Jag har ganska många omdömen att mata in - sisådär 250 stycken - så det tar en stund. När alla omdömen var inmatade var det dags att åka hem från jobbet, med en månbelyst himmel över skolans fotbollsplan.
 

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Se nu till att njuta av den lilla ledighet ni får.

Svar: Tack! Ja, det ska bli skönt med några lediga dagar.
Fia

2014-10-29 @ 08:32:19
Postat av: Freja

Jag undrar om du är ironisk över inspirationsdagen eller om du faktiskt varit på en bra sådan... De jag har varit på brukar möjligtvis lämna mig oberörd, men oftare irriterad, stressad, uppgiven eller förbannad...

Svar: Nej, jag var helt seriös! Vi hade en otroligt givande dag som fyllde på energidepåerna rejält. Det var roligt och inspirerande i trivsam miljö med roliga övningar och intressanta diskussioner. Precis som man vill att en inspirationsdag ska vara! Jag har många gånger varit med om oinspirerande träsmaksdagar, så jag vet precis vad du menar. Ibland känns det som en förolämpning att arrangörerna hanterar värdefull arbetstid på ett så respektlöst sätt.
Fia

Postat av: Mia

Hoppas du har fått lite ledigt också, så du kunnat njuta av det!

Svar: Tack! Jodå, det blev några dagars ledighet. Men jag hade inte tackat nej till att vara ledig hela veckan!
Fia

2014-11-02 @ 12:28:52
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback