Bilbesiktning

Nu är det hög tid att kolla bilen igen. Jag var av olika skäl tvungen att tacka nej till min föreslagna tid, och när jag skulle åka till drop-in-besiktning på väg till jobbet hade de inga möjligheter att ta in några bilar utöver de bokade, på grund av att flera i personalen var sjuka. Då åkte jag till ett annat ställe efter jobbet, men även där hade de problem med tider på grund av sjukdom. Jag åkte runt till tre ställen och överallt var det fullbokat eller till och med överbokat, och databokningen hade brakat ihop för dagen, och telefonbokningen hade minst 20 minuters väntetid.
När jag beklagade mig på jobbet igår var en arbetskamrat snäll och lyfte luren, beredd att vänta i telefonkö i 20 minuter om så krävdes. Men då gick det bra! Och jag fick en tid till idag på morgonen! På en bilprovning strax nedanför min egen bostad! 
Så nu hoppas jag att bilen klarar kontrollen, så att jag slipper punga ut med en massa pengar på reparationer.
 
Håll tummarna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback