Ibland blir det så himla bra!

En av mina elever misskötte sig igår, så jag skickade ut honom från klassrummet, och efter lektionen hade vi ett allvarligt samtal. När vi slutade för dagen dröjde han sig kvar och undrade om jag tänkte ringa och prata med hans mamma. Jag sa att jag tyckte att det var viktigt att hon fick veta precis vad han hade gjort. Vi pratade om det en stund och kom överens om att han skulle få gå hem och berätta själv vad som hade hänt, och han måste verkligen berätta allt utan att försköna eller utesluta något. Det lovade han att göra, och han lovade dessutom att be sin mamma skriva ett intyg som visade att hon hade fått informationen. 
Idag hann jag gå från skolan innan killen och jag hade träffats. Då letade han upp en kollega till mig, och bad henne att lägga intyget på mitt bord samt att ringa och berätta för mig att han hade lämnat papperet. Det var väldigt viktigt för honom. 
Ibland blir jag så himla glad när saker löser sig på ett bra sätt!

Kommentarer
Postat av: Freja

Att lära ungdomar ta ansvar för sina handlingar är nog något av det viktigaste som finns, det gjorde du bra!

Svar: Tack! Jag tror att vi är på väg att bygga en bra relation.
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback