Denna dagen ett liv

6.34 i morse klev jag på bussen för att strax därefter byta till tåg som tog mig till jobbet. Där har jag haft en rad lektioner i olika ämnen med olika klasser i olika salar, haft en laboration, har klarat upp en stöld, har pratat med en pappa i telefon tre gånger,  har haft arbetslagskonferens till klockan halv fem, och för att toppa dagen ordentligt fyllde jag på med ytterligare två möten på kvällskvisten. Först ett möte med föräldrarepresentanter från min del av skolan och därefter ett sammanslaget stormöte med föräldrarepresentanter från alla delar av skolan. Klockan tickade obönhörligt och visade sig vara nästan åtta (dvs 20) innan jag var färdig att gå till tåget. Väl på stationen fick jag vänta 20 minuter på tåget. Nu sitter jag på tåg nummer ett, ska strax byta till tåg nummer två och därefter till en buss den sista sträckan. Och trots att jag totalt kommer att ha varit hemifrån i  nästan femton timmar när jag kommer hem har jag inte gjort något spännande eller märkvärdigt. Bara varit på jobbet!

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Du är en kämpe!

Svar: Tack! <3
Fia

2014-11-24 @ 19:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback