Inlägg 71: #Blogg 100

Jag är så löjligt morgonpigg, har alltid varit det, även under tonåren då alla andra kunde sova bort hela dagar. Jag vaknar mycket tidigt tillsammans med morgonlärkan och de första solstrålarna, flera timmar innan andra, mer normala människor kliver upp.
Tänk om man kunde ha nytta av sin läggning? Starta ett företag där man erbjuder sig att åka runt och ta hand om morgonpigga småbarn hos trötta och utvakade småbarnsföräldrar? Jag vet att det finns en stor tänkbar kundkrets och med rätt marknadsföring skulle man kunna bygga upp ett stort intresse (tex ha stora annonser som poppar upp på olika internetsidor...). Jag måste bara fundera på hur man skulle kunna lösa problemet med att hinna med fler barn samtidigt. Kanske skaffa en stor skåpbil där man kan åka runt och plocka upp barnen och ha ett slags ambulerande morgondagis. Fast det kanske skulle verka suspekt?
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

En lite kul tanke :-)

Svar: :-)
Fia

Postat av: lillsyrran

Var glad över att du är morgonpigg. Jag blev det som vuxen först, och det är väldigt skönt att slippa känna att man knappt orkar masa sig ur sängen när klockan ringer.
Men i går vaknade jag lite efter fyra, det var en aning väääl tidigt tyckte jag.

Svar: Klockan fyra är helt klart väldigt tidigt! Vid den tiden brukar nog även jag ligga och sussa.
Fia

2014-05-16 @ 06:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback