Midsommar

Sinnebilden av midsommar är ju sol och blå himmel, god mat utomhus och blommor och skratt överallt. Det är helt okej med ett litet sommarregn som gör att alla nästan lite kärleksfullt snabbt plockar in maten inomhus igen. Att det växlar mellan sol och regn gör inte så mycket. Lite regn har ju ingen dött av.
 
Men den här råkylan som har lagt sig över nejden den här midsommaren känns inte alls midsommarlik. Det börjar luta åt att man kommer att behöva både vantar och rejäl jacka vid grodhoppandet runt stången.
 
Men jag önskar alla en riktigt skön midsommar!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Mmmm precis..plötsligt blev det lite kyligt..meeen ingenting kan få mig att deppa..semestern ligger som bomull framför mig..och midsommaraftonen har precis börjat..kramilikram på dig din goa lilla människa från Anna Filipendula Rudbeckia

Svar: Hoppas att du får en skön semester!
Fia

Postat av: Anna-Lena

Tack det samma.
Du får helt enkelt dansa med i alla danserna runt midsommarstången, så kanske du håller värmen...

Svar: Jag både dansade och hoppade som en groda. Det var roligt!
Fia

2014-06-20 @ 12:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback