Bacillales, non comminabatur

Efter en barndom i barnrik familj, och en uppväxt i normalsnuviga skolsalar, och därefter tre egna ungar som har burit hem baciller och virus från olika dagis, fritidshem, skolsalar och klasskompisar som vi gemensamt har tagit oss igenom plus det faktum att jag har ganska många år bakom mig som kunskapsförmedlare bland snoriga ungar i en miljö som har varit rena rama bakteriekulturen känner jag att jag har byggt upp ett ganska starkt immunförsvar. Jag väntar på att bli ombedd att ge mig ut på en hjältemodig insats i svårt härjade områden, likt Florence Nightingale, med ett immunförsvar starkare än en rustning av järn. Jag tror att jag kommer att få frågan när som helst.
Just idag ska jag umgås med liten söt ettåring som har åkt på en ny snuva på dagis. Och jag räds inte. Jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Lillsyrran

Skulle gärna klona lite av ditt immunförsvar och trycka in i mitt.

Svar: Jag kan dela med mig!
Fia

2014-03-01 @ 12:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback