15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen

Det är att tiden aldrig räcker till! Jag har högar med saker att rätta och fixa med på jobbet, men jag hinner aldrig bli klar med allt innan det är dags att åka hem, trots att jag ofta är sist kvar på jobbet och plockar undan gammalt och förbereder nytt. Och när jag väl är hemma orkar jag inte plocka upp en stor rättningshög och fortsätta jobba i flera timmar till. Ibland hinner rättningshögen växa och bli jättestor och det är så irriterande och ett jobbigt stressmoment.
Problemet på jobbet är att vi har vårt detaljerade schema med de exakta positioner då vi ska undervisa eller ha möten i vår arbetsgrupp, och då kan man tro att tiden däremellan skulle räcka till för allt pappersarbete och för- och efterarbete, men man blir ständigt avbruten och hinner inte arbeta effektivt.
Det gör mig totalt vansinnig!

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Ofta blir jag orolig över arbetssituationen för er lärare. Ni har ju så otroligt viktiga jobb - då måste ni ges rimliga förutsättningar att klara av det.

2014-02-06 @ 19:37:45
Postat av: frktjatlund

En gång i tiden, alltså i gymnasiet, funderade jag på att bli lärare. Men blev kontorsråtta och senare programmerare istället. Och kan vara ledig när jag är ledig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback