Luftballonger i skyn

Tvärs över sjön utanför mitt hus finns det en stor äng där luftballonger brukar starta sina färder i det blå. Nästan varje kväll lyfter det flera ballonger och svävar sedan vidare högt där uppe. 
Jag är lite nyfiken på hur det känns att sitta där i en korg med den frasande elden som håller ballongen uppe. Det måste ju vara fantastiskt vackert att se allt så där från ovan, en frihetskänsla att glida fram med vinden, men samtidigt en skräck att något ska gå fel - på den höjden.
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag är nyfiken på att flyga ballong och tror precis som dig. Magiskt att sväva, tystnaden, utsikten, upplevelsen. Men ororn för att nått skulle hända är oxå stor. Samtidigt har jag nog sällan hört om någon ballongolycka som skett på hög höjd, mer att de landat lite konstigt ibland...

Svar: Ja, jag tror också att det är en magisk känsla. Magisk och skräckblandad!
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback