Men å andra sidan….

Jag gick där och undrade om det syntes mycket att jag hade en "bad hair-day" idag, och att en ful utväxtrand började lysa i hårbottnen.
 
Så fick jag syn på en rad tält, kartonger och skynken bland buskarna vid staketet mot E4:an och jag insåg att det var en ny bosättning. Runt i buskarna var ofattbara mängder sopor, papper och utslängda kläder, och jag visste inte vilken känsla som var starkast: medlidande med utsatta människor som tvingas bo i primitiva läger och tigga för att försörja sig eller ilska för att de var hänsynslösa och skräpade ner ofattbart mycket, med både sopor och avträdeshögar och matrester, vilket lockade till sig råttor och andra djur, samt ökade risken för spridning av sjukdomar och lite allmänt äcklig känsla med toapapper och bajshögar längs med parkvägarna.
Jag insåg att medlidandet och ilskan var ungefär lika starka.
 
Men jag hade i alla fall glömt bort att bekymra mig för mitt hår.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, ja, skönt när man kan få oroa sig över andra saker en stund.

Svar: Eller hur!
Fia

Postat av: Lillsyrran

Förstår den dubbla känslan.

Svar: Ja, jag blir ledsen över allt skräp.
Fia

2014-04-18 @ 20:01:13
Postat av: Lissen

Så blandade känslor man kan få.
Men nog kan man samla ihop skräpet.

Jag ska gå ut i morgon ingen aning vad jag ska ha på mej. Tänker inte köpa något nytt. Håret får bli ett kapitel för sig själv.
Ska i alla fall tvätta det ;-)

Glad påsk

Svar: Glad påsk!
Fia

2014-04-18 @ 20:13:50
URL: http://lissento.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback