Nya utmaningen nummer 99: Om jag hade en lögndetektor…

...skulle jag gå runt till olika rättsinstanser och avslöja alla tröttsamma lögnare. Jag blir galen på personer som ljuger och skyller på varandra så att alla går fria. Med lögndetektorn skulle vi kunna fastställa rätt straff till personer som har begått illasinnade gärningar.
 
Därefter skulle jag gå runt till hala typer i näringslivet och låta dem avslöja sina fula knep för att korpa åt sig pengar de egentligen inte har rätt till. Tänk alla företag som plötsligt skulle börja blomstra när det inte längre finns personer som skaffar sig förmåner på ett ohederligt sätt.
 
När jag var klar med det skulle jag gå till riksdag och regering och se till att politikerna som ljuger sig blå blir tvungna att komma med sanningsenlig information i stället. Då kanske debatterna skulle handla om konkreta sakfrågor i stället för det tröttsamma glidandet och de eviga plattityderna som dominerar nu.
 
Jag ser framför mig vilka möjligheter det finns i det här scenariot!
 
De personer som alltid har avslöjat sig på ett enkelt sätt (dvs att man vet att de ljuger så fort deras läppar rör sig) behöver inte utsättas för detektorn. 
 

Kommentarer
Postat av: Lissen

Tror att du skulle bli en utomordentlig politiker med rättspatos, dessutom med humor och blick för detaljer i tillvaron.

Blev lite löjligt glad när jag hade fotat honom.

Ha en fin start på veckan // Lissen

Svar: Tack! Tror att jag är för tunnhudad för att vara politiker. Jag tar ofta åt mig och blir sårad i stället för att vara oberörd.Det var nog många som blev glada av att titta på dina bilder. Smittande leende!
Fia

Postat av: irene

Jajjamensan, en sån runda behövs!

Svar: Visst är det många som ljuger och bluffar!
Fia

2013-10-13 @ 22:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback