Fästingar

Jag har plockat väldigt mycket svamp den här hösten. Och jag har då samtidigt passat på att vara värddjur åt ett antal fästingar, djurvän som jag är. Sammanlagt nio hårt fastbitna fästingar och ytterligare några glatt promenerande utanpå huden, har jag plockat bort de senaste veckorna. 
Eftersom jag har känt mig sjuk i några dagar kände jag mig tvungen att gå och kolla om jag hade fått borrelia idag. Det var många symtom som stämde överens med borreliasymtomen, men efter en massa undersökningar och blodprov visade det sig att jag med största sannolikhet inte har borrelia, utan ett virus som jäklas lite.
Även om jag inte vet exakt vad det är som orsakar huvudvärken och muskelvärken är det skönt att det inte var borrelia i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Bra att du har kollat. Då slipper du oroa dig för det i alla fall.

Svar: Ja, det verkar inte vara kul med borrelia
Fia

2013-10-17 @ 21:09:00
Postat av: Inger Maryissa

ja, det är verkligen jobbigt med dessa fästingar
och oj, så många du råkat ut för
men skönt att du inte fick Borrelia
Men virus är heller inte roligt att få och hoppas du kryar på dig snart

Svar: Tack, vad gullig du är!
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback