Att dra åt svångremmen!

Som ni tidigare har förstått har jag en supermysig klass. Vi är tre mentorer som ansvarar för klassen. En av medmentorerna och jag har hittat en bra film på Stockholms filmfestival som vi vill titta på med klassen. Det skulle kosta 30 kr per elev. Men vi får inte pengar till det, så nu har vi bestämt oss för att gå i alla fall, och betala allt ur egen ficka! Det kommer att kosta oss cirka 400 kr var, men vi är överens om att det är värt det.
Kan ni fatta hur mycket det sparas in på skolan?

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Så fint av er! Och så snålt av kommunen.

Svar: Vi gillar ju verkligen ungarna, och tror att vi kommer att få en rolig dag med dem.
Fia

2013-11-10 @ 21:13:52
Postat av: irene

jo, och på alla andra kommunala verksamheter som har människan som det primära målet som tex inom äldreomsorgen där man måste råna kaffemaskinen för att få pengar att köpa begagnade grejer på sekond hand...

Svar: Visst är det förskräckligt!
Fia

2013-11-11 @ 19:32:27
Postat av: Annelie Hansson

Så himla fint gjort. Men jag önskar att det hade ordnats på ett lättare sätt.

Svar: Jag önskar också att allt i offentliga sektorn fungerade som det ska. Men det är väldigt skevt på många håll.
Fia

Postat av: Yvanna

Men vad fint av er!

Svar: Tack!
Fia

2013-11-17 @ 23:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback