Utmaning dag 87: Something you hold dear to your heart

Fågelkvitter. Solglitter. Gnistrande snö. Blå himmel. Sus i lövträd. Ett dopp i den blå böljan. Barnaskratt. Gott te. Mina nära och kära. Att åka båt. Doften av tvätt som har torkat utomhus i vinden. Känslan att gå barfota på en sandstrand. Vacker musik. Smultron på ett strå. Känslan att sitta i lä och njuta av solen en gnistrande vacker vinterdag. En god bok. Tillfredsställelsen av att ha utfört ett gott arbete. Skapande verksamhet. Det stillsamma klirret från besticken mot tallrikarna hos några som äter utomhus i närheten. Doft av fräscha örter och kryddor. Tillit. Närhet. Vacker konst. 
Men viktigast av allt - jag är tacksam över att ha haft tur att få ett positivt sinnelag så att jag oftast ser på livet från den ljusa sidan, och jag är tacksam över att ha fått förmågan att uppskatta även småsaker i tillvaron. Jag är glad att jag kan njuta av det vackra glittret av solstrålar i en vattendroppe och bli glad av ett hjärtligt skratt på stan. Då blir det så lätt att känna sig rik!

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Det är den sanna rikedomen att ha den gåvan.

Svar: Ja, det är ju något som inte går att köpa.
Fia

2013-05-21 @ 18:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback