Utmaning dag 82: The most embarrasing thing in your closet

Dagens utmaning är svår att besvara. Jag har inte så mycket pinsamheter i garderoben. Där har jag bara kläder. Inga spektakulära kläder alls. Kanske några fultrosor har blivit kvar trots mina rensningar, och de är kanske möjligen aningen pinsamma.
Längst in i hörnet har jag en låda med pärmar med viktiga papper. Och så har jag mina fototillbehör i en annan låda. Det är allt.
Önskar nästan att jag skulle ha fått imponera med en stor låda tjuvgods eller vulgära raffset eller hemliga S/M-leksaker. Men nej, jag kan inte imponera alls. Jag har inte ens rörigt i garderoben, utan allt hänger på galgar eller ligger hopvikt i små prydliga högar. Jag sprider inte heller smutsiga kläder omkring mig. Har aldrig gjort det, fast jag inte är särskilt ordentlig. Man kanske blir sån av att växa upp med en bullrig familj med fyra syskon och stort umgänge. Då gäller det att hålla ordning på sina saker. Jag är även ganska ordningsam med mina skor och vårdar dem omsorgsfullt. Putsar och fixar och sular om.
I kontrast till ordningen när det gäller skor och kläder så har jag en ful och svår ovana att spara på för många böcker, tidningar, tidningsurklipp, papper, bilder. Jag försöker sortera i hyllor, askar, tidskiftsamlare, pärmar mm, men ändå upptäcker jag att det med jämna mellanrum har blivit för mycket igen. Och då måste jag rensa. Ofta börjar jag med beslutsam energi och sorterar, rensar och kastar, men så hittar jag alltid något roligt som jag har glömt bort att jag hade, och så läser jag artikeln eller vad det nu är och spar den i alla fall. Och när jag har börjat spara saker bleknar min beslutsamhet och jag spar mer än jag borde. Till nästa rensning. Som går till på samma sätt...
Nu är det inte så himla många dagar kvar i 100-dagarsutmaningen, men titta även vad Mammselen  och Tantmammamatte    Zatharina  har skrivit.
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Hahahaaa.... jasså.... closet betyder garderob! Jag trodde det betydde toalett... haahhaahaaa...
Så kan det bli.
Men nu är dag 82 redan skriven.

Svar: Ja, men closet betyder ju även toalett! Men jag tänkte att det kanske skulle tolkas som garderob eller klädkammare (walk in-closet är ju tydligen allas hemliga dröm enligt reklam)
Fia

Postat av: Lissen

Så många skandaler har inte jag heller, men halvstökigt i garderoben och jag borde städa köksskåpen. Men totalt sett, städat. Fast tidningshögarna växer och jag måste också läsa igenom vissa tidningar innan jag kastar. Tar sin tid alltså.

Jodu skrapsår i själen, oundvikligt. Men med tidens distans, så behöver man inte plåstra om så mycket nuförtiden

2013-05-15 @ 22:21:12
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Hanna

Utrensningar är härliga. Jag brukar känna mig lätt om hjärtat när jag har fått sortera ut saker. Ibland kommer jag på att jag nog varit lite väl ivrig i mitt utsorterande och då kan jag ångra mig. Men, på det hela tager är det nog bra att göra sig av med saker.

2013-05-16 @ 19:53:51
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: lillsyrran

Jag kan nog komma på något pinsamt som du kan ha där, men jag är för snäll för att skriva det här...

2013-05-17 @ 19:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback