Utmaning dag 76: Something that annoys you

Jag har turen att ha ett stort tålamod som gör att jag inte går och retar upp mig på småsaker i tid och otid. Om det är något som stör mig eller irriterar mig brukar jag nästan alltid ta upp det med den skyldiga personen omedelbart, och sedan kan jag lämna det bakom mig, eller så inser jag att jag inte kan göra något åt det, och även då lämnar jag det bakom mig. Men det finns några saker som irriterar mig oerhört och det är:
 
1. När folk står och röker precis innan de ska kliva på en buss, så att de drar i sig röken från det sista blosset precis utanför bussen, men blåser ut den när de har klivit in i fordonet. Det är vidrigt! Jag tror inte att folk som röker är medvetna om hur förskräckligt illa det luktar om tobaksrök, och helst då i ett fordon där man ska färdas ett tag och vill slippa bli åksjuk. 
2. Någon på mitt jobb som efter att ha brukat toaletten (till nummer två) inte kan använda toaborsten och återställa porslinet till ett anständigt skick så att nästa besökare slipper äcklas av den ofräscha känslan.
3. Även detta gäller mitt jobb. Vi har tydligen en grupp vuxna människor där som på fullt allvar tror att kladdiga kaffekoppar av sig själva lättar från diskhon och flyger in i diskmaskinen och efter avslutat diskprogram hoppar upp och ställer sig i skåpet igen, redo för en ny fikastund. Jag vägrar att sätta upp "Din mamma jobbar inte här"-skyltar, men är sugen på att göra en instruktionsfilm om hur man diskar en kaffekopp.
4. Folk som tydligen inte vet vad sekretess innebär. Det borde vara en självklarhet att inte sitta och prata om integritetskänsliga uppgifter på olämpliga platser och nämna personer vid namn, samt även krydda berättelsen med lite ovidkommande smaskiga detaljer om personen/familjen ifråga.
5. Oprofessionella chefer som vänder kappan efter vinden, och personer som utnyttjar denna svaghet för egen vinning.
6. Insikten att en massa goda saker innehåller kalorier som liksom kryper under skinnet på en...
7. Min lilla ängel som står på den ena axeln och ständigt förmanar mig att vara plikttrogen och genomföra alla viktiga måsten innan jag hänger mig åt mer lättsamma tidsfördriv som den lilla djävulen på den andra axeln försöker locka med.
8. Att det inte finns en snabbare metod att förflytta sig så att man lättare hinner träffa alla nära och kära. Nu tar transporterna så rusikigt lång tid.
9. Att det finns så sjuka människor som gör att vi andra ska gå och vara rädda för att gå i mörker, på parkvägar och på ensliga platser. Det är så sjukt!
10. Att Keso är så äckligt!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Jag håller med om många av de 10 punkterna. Men inte alla. 10:an t.ex. ... SÅ äckligt är det väl inte ;)

Svar: Jo, jag kan möjligen ha keso som fyllning i pajer, men annars har jag svårt för det!
Fia

Postat av: Anki

Jag håller med dig i allt utom nr 10. Nr 1 har vi nyligen pratat om i familjen. Då gällde det ett gäng från jobbet som skulle åka i samma lilla personbil och en person står och röker precis innan vi ska åka.

Svar: Ja, hu att en rökpust kan sprida sig till så många.
Fia

2013-05-09 @ 11:08:04
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: Anna ....tassar in..

Jepp det är som jag brukar säga..att vi är så lika på många sätt..jag kan skriva under på allt.

Och du Keso äter jag ALDRIG heller :)

Svar: Vem kan ha kommit på det där med Keso?
Fia

2013-05-09 @ 15:14:30
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Anna ....tassar in..

Du är så underhållande o vansinnigt rolig att läsa.

Svar: Tack snälla!! Vad roligt att höra! Och jag läser ju så väldigt gärna hos dig, med dina fina texter och bilder.
Fia

2013-05-09 @ 15:15:05
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: lillsyrran

1 och 2 - absolut!

Svar: Vi är ju uppfostrade att visa hänsyn!
Fia

2013-05-12 @ 16:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback