Intensivt...

Några dagars intensivt arbete med sista slitet inför betygsättning, två heldagar med fältarbete med hela årskurser av elever och hysterisk förberedelse av fyra dagars temaarbete samt skolans tjusiga Öppet hus gör at jag inte har hunnit skriva på ett par dagar. Kommer nog inte att hinna eller orka skriva i kväll heller, men sen kommer jag att ta mig an de sista uppdragen i utmaningen, och därefter är vi ett par stycken som har formulerat en egen utmaning som vi kommer att sätta igång med.
Nu är termosen fylld, likaså vattenflaskan och regnstället ligger i ryggsäcken, så nu åker jag ut till exkursionsplatsen med luppar, insektssugar och växt- och djurnycklar....

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Djurnycklar? Det får du förklara.

Svar: Det är det schema man använder för att steg för steg komma fram till vilket djur /insekt/ växt man har hittat. Man svarar tex på om det lilla krypet har sex eller åtta ben, och det leder vidare i schemat med nya frågor som leder fram till en bestämning av arten. (Kallas egentligen bestämningsnycklar)
Fia

2013-05-29 @ 08:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback