Händelse i korridoren igår...

 
En liten lågstadieflicka kom fram till mig och såg alldeles skärrad ut igår. Med darrande röst sa hon:
- Det var en humla som flög på mig!
Och så pekade hon på golvet en bit därifrån där en liten geting låg och sprattlade. Jag gick dit och plockade väldigt försiktigt upp den lille vännen, och så sa jag till flickan:
- Den här kan vi ge till den köttätande växten inne på no:n! Vill du se den växten?
Jag tyckte att jag log ett vänligt och inbjudande leende, men den lilla flickan tittade på mig som om jag var ett farligt monster och efter en sekunds tvekan rusade hon därifrån.
Jag förstod att jag borde ha kallat växten för "insektsätande växt". Och så inser jag att hon kommer att fasa för no-institutionen i framtiden.
 
Jag, igår...
 

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Lärare kan traumatisera barn för livet :-)

Svar: Ja, tänk om flickan tvingas lägga en massa pengar till terapi i framtiden!
Fia

2013-05-22 @ 21:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback