Utmaning dag 35: Familjesemester jag minns

Dagens utmaning handlar om att berätta om en familjesemester jag minns. Jag minns att vi hade en annorlunda semester ett år, då vi skulle vara turister i Stockholmstrakten, och besöka museer, parker och gå på strövtåg i Stockholm. Det kändes lite spännande att gå runt i miljöer som var ganska välbekanta, men plötsligt skulle vi betrakta dem ur ett annat perspektiv. Vi är fyra syskon, så jag antar att det blev ganska dyrt varje gång vi bänkade oss för en lunch eller middag någonstans. När vi strövade i Gamla stan blev min lillasyster upptäckt av ett filmteam och fick sitta med i en bil som skulle fara runt Stortorget. Hon skulle agera litet gulligt barn i den scenen, i en actionfilm av något slag. Nu minns jag inte vilken film det var, men syrran fick inga nya erbjudanden i alla fall.
Den sista veckan på semestern tillbringade vi i en stuga på en skärgårdsö, och äldsta brorsan satt mesta tiden nere vid stranden och längtade efter "avgasluften". Min andra storebror och jag ägnade mesta tiden åt att klättra i träd och ha sönder våra kläder på olika sätt. Syrran lekte snällt och fridfullt med vår mamma.
 

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Den filmkarriären avbröts nästan direkt eftersom jag började gråta när jag åkte med i bilen och var otröstlig när de amerikanska (?) skådisarna skulle lugna mig.

2013-03-27 @ 09:33:05
Postat av: Fia

Fast visst är det lite kaxigt att ha varit med i en amerikansk actionfilm!

2013-03-28 @ 20:53:19
Postat av: frktjatlund

Vi är så oplanerade, så de flesta långhelger blir vi kvar i stan. Då händer det att vi leker turister precis som ni gjorde. Som Stockholmare är det lätt att gå miste om de lokala sevärdheterna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback