Utmaning dag 30: Fave tattoo

 Dagens utmaning är att man ska berätta om sin favorittatuering eller en tatuering man skulle vilja ha. Jag har en favorit. Den jag har på min vänstra axel.
Till min födelsedag för några år sedan hade mina döttrar bestämt sig för att ge mig en speciell present. De visste att jag aldrig i livet skulle hoppa bungy-jump eller något i den stilen. Så jag fick ett presentkort på en tauering. De var nog tveksamma till om jag skulle göra tatueringen eller om presentkortet skulle hinna förfalla. Och det tog tid för mig att bestämma mig, för jag skulle aldrig själv ha kommit på idén att tatuera mig. När jag till slut, efter nästan ett år, gick till tatueraren för att fixa bilden var det en gullig tjej där som specialritade ett motiv. Jag blev så otroligt förtjust i det, tyckte att det var ganska vackert med blodsdropparna i nederkanten av den vackra rosen.
Så nu har jag den vackra rosen på min vänstra axel, och jag går runt här på mitt jobb och ser ut som en snäll fröken, men vid något tillfälle har jag haft en lite tunnare blus på mig, eller en sval klänning med bara axlar riktigt varma dagar, och då studsar eleverna till och säger: Va! Har du en tatuering? 
Och varje gång jag tänker på min tatuering så blir det för mig en symbol för mina tre döttrar.
 
 
Visst låter det roligt med en utmaning där man ska skriva ett inlägg varje dag i 100 dagar, med en given rubrik för varje dag? Läs hur Mammselen tolkar de olika utmaningarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback