Utmaning dag 15: Favoritfärg

Jag tycker verkligen om färg, tycker att det är vackert med färger i naturen och hur de harmonierar med varandra. Jag tycker även att det är roligt att se hur det går att leka med färger för att skapa en stämning i ett hem. En del har blonda, milda färger och andra har rena rama färgexplosionen, och alla varianter kan bli så vackra.
Även om jag har lekt med färger på olika sätt i hela mitt liv har jag haft samma absoluta favoritfärg sedan jag fick en stickad tröja vid fyra års ålder. Jag älskade den tröjan och hade den i flera år. Färgen på tröjan var en varm, vinröd nyans. Ni vet en vinröd som ligger mellan plommonfärgad och violett. Och sedan dess har det varit min absoluta favoritfärg.
 
Jag hittade exakt rätt nyans i Photoshop, men här ser den annorlunda ut. Samma värme som här, men lite mer åt plommon/lila.
 
Det här är dag 15 i den utmaning jag har hoppat på, men tyvärr strejkar både Safari och Firefox, och vägrar att hitta min blogg, så jag kan inte länka till själva utmaningen här.

Kommentarer
Postat av: Yvve

Den färgen är verkligen "mamma"!

Svar: Visst är den!
Fia

2013-03-05 @ 22:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback