Utmaning nummer 6: Vad gömde jag under trappan?

Jag har funderat över vad jag kan tänkas ha gömt under en trappa, men det går trögt. Jag har antingen haft helt öppna trappsteg eller alldeles kompakta. Tror jag. I alla fall har jag nog aldrig haft en trappa med bra gömställen. Det absolut enda jag kommer på är när jag var tonåring och var på ett slags disko/jättefest som anordnades i vår lilla stad varje lördag i ett hus ute i ett friluftsområde, långt från alla som annars skulle bli störda av musiken.
Jag dansade en massa med en glad ljuslockig kille som var kompis med min äldsta bror. Han hade lyckats smuggla med sig några starköl, och eftersom de bara sålde folköl inne i lokalen visste vi att hans öl skulle beslagtas om han blev muddrad av vakterna. Så då ställde vi in hans öl under en trappa bakom huset, och så smet vi ut där med jämna mellanrum under kvällen och sippade lite starkvaror.
(Och ett par år senare gifte vi oss och skaffade tre barn)
 
Det är det enda jag kan komma på. Annars har jag nog inte gömt något under trappor. Inte ens nycklar.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Det var ju bra...
det kom ju flera fina barn senare. Att gömma starköl är inte att förakta :)

Svar: Nej, det var tydligen en ganska bra metod! :)
Fia

2013-06-19 @ 08:41:16
Postat av: irene

:) Härligt minne

Svar: Ja, fast det dök inte upp förrän jag såg rubriken!
Fia

Postat av: Dotter 2

WHAT?! Drack ni öl??

;)

Svar: Åhhh, nu har jag avslöjat mig!
Fia

2013-06-19 @ 23:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback