Nya utmaningen nummer 8: Om jag säger apelsin, vad säger du då?

Den här var svår! Det är verkligen blandade och utmanande rubriker i Nya Utmaningen där både Irene och Anna-Lena hittar på kluriga texter varje dag. Självklart vill vi att ännu fler ska vara med på denna utmaning, för det är roligt att läsa de olika tolkningarna på de olika rubrikerna.
 
Hmm, och dagens rubrik: "Om jag säger apelsin, vad säger du då?"
 
Jag vet inte! Om någon frågar om jag vill ha apelsinfärgade tapeter eller väggar i mitt hem säger jag "Nej", för jag har fortfarande  lite svårt för den nyansen efter uppväxtårens alla möten med knallorange medaljongtapeter. Det blev lite för mycket apelsinfärgat överallt under några år, så jag tycker att färgen är lite jobbig.
 
Om någon frågar om jag vill ha apelsin eller apelsinjuice säger jag "ja", för det är så himla gott!
 
Men om någon bara säger "apelsin" så där i största allmänhet vet jag inte hur det ska besvaras. Om det låter skämtsamt kanske jag kontrar med "banan" och om det låter kritiskt kanske jag börjar granska min hud för att se om det syftar på celluliter och om det sägs elakt kanske jag säger "citron" för att liksom bräcka surheten.
 
Hmmm, bättre än så här klarade jag inte den här uppgiften.
 
Och så har det visat sig att även Varvetrunt är med på utmaningen!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Nej, det är inte så lätt alla gånger. Men det är roligt att läsa de olika tolkningarna.
Själv skriver jag (oftast) om det som först ploppar upp i mitt huvud. Även om jag senare förstår tanken bakom utmaningen.
Försöker att inte ta intryck av andras berättelser...

Postat av: lillsyrran

Det var en svår uppgift.

2013-06-20 @ 18:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback